Zag net op dat SBS6 Nieuws (nee ik kijk da normaal niet) dat ze de dader hebben. Deze 22 jarige meneer heeft na het incident in Heerlen de trein gepakt en op het station in Utrecht iemand met een voorwerp op z'n hoofd geslagen, waarna hij is opgepakt. Het blijkt dus dat de slachtoffers willekeurig waren. Is toch wel even schrikken. Met een criminele afrekening kan ik nog wel genoegen nemen maar denkend dat dit net zo goed jij of ik hadden kunnen zijn.
Je leest elke dag over dit soort mensen maar het is nog steeds moeilijk te geloven dat ze ook echt onder ons zijn. Net zoals dat monster van net over die grens, waarvan van de week bekend werd dat hij naast al zijn moordpartijen ook hier in de buurt een meisje had verkracht tijdens een muziekfestival. Op de homevideo beelden die men telkens uitzendt ziet hij er oh zo normaal uit. Zo burgerlijk. Naja, ik vind het nog steeds jammer dat er hier geen doodstraf is. Zover ik kan zien leren dit soort mensen niet van hun fouten en verdienen ze het niet verder deel te nemen aan dit leven.
Het is weer goed raak daar in Belgie. Hier gaan ze zeker een goede rijder door verliezen en de sport wordt er niet populairder door. Zeer triest, vooral net voor de seizoensopener.
Sinds maandag, vorige week, hebben we een omleiding bij ons door de straat. Dit omdat men de rijksweg opnieuw gaat asfalteren. Hoop verkeer en vrachtwagens door de straat. Een bushalte voor de deur en om de 10 minuten een bus, tot 's avonds laat. Nu snappen hier sommige mensen ook niet dat je dan niet auto's tegenover elkaar parkeert. Hierdoor kunnen de bussen er met moeite langs manoeuvreren. Ook zet je niet je auto achter mijn oprijlaan, omdat je de wagen niet meer mag parkeren voor een bushalte (wat de helft overigens ook niet begrijpt). Nou dankzij al die noobs hebben we dus vijf minuten geleden een parkeerverbod voor de hele straat gekregen. Ik kan mijn eigen auto dus niet meer in mijn eigen straat neerzetten. Wat complete onzin is. Ik moet de Fiesta al elke avond op de oprit zetten vanwege vandalisme en nu komt dit er ook nog eens bij dankzij die kutten die het de bussen moeilijk hebben gemaakt de afgelopen week. Wordt nog een lange zit voor het december is, fuck yeah.
Kan het niet laten om nog even een politiek gerelateerd bericht achter te laten. Heb me er nooit actief mee bezig gehouden maar ben toch steeds kwader aan het worden vanwege de opmars van de PVV, nu nog in de gemeentes maar straks landelijk.
Zelf ben ik vandaag niet gaan stemmen. De keus bestond uit twee lokale partijen en de twee landelijke (CDA/VVD). Ik had me er niet in verdiept, dus dan ga je niet zomaar ergens maar op stemmen omdat ze je een kuipje jam hebben gegeven bij de lokale super.
Echter al dat normale pauper volk trekt er massaal op uit om PVV te gaan stemmen (nu nog alleen in Almere en Den Haag). Ja, want ze kunnen zich wel vinden in dat wat Geert zegt, ja. Al die criminaliteit met die Moslims en die Islam, dat moet stoppen. Het land uit, opsluiten. Moet je, je straks voorstellen dat die gozer daadwerkelijk gaat regeren. Voor je het weet flikkert de halve Moslim wereld het land uit, maar wat dan... Lost die daar mee de files op, de enorme staatsschuld, de hogeropgeleide vakmensen die op dit moment thuis zitten zonder baan.
Het mooiste van alles is natuurlijk nog dat Wilders zijn hoofdboodschap niet eens klopt. De PVV associeert criminaliteit met Moslims en de Islam. Denk je nou echt dat, dat straattuig van 16/17 jaar zich in de Islam verdiept. Ja, het zijn Marokkaantjes en Turken. Maar die zijn echt niet bezig om als een goede Moslim te leven. Nee hun geloof is eerder het Gangster geloof. Een beetje die Amerikaanse cultuur naleven die je op de rap clips van MTV ziet. Het probleem ligt bij de te zachte aanpak van de politie. Het probleem ligt bij de ouders die niet betrokken zijn bij hun kinderen. Die ouders moet je op hun kloten geven als de kinderen de fout ingaan. En Geert verbindt dit dan allemaal simpel met radicalisering en extremisme, van die mooie woorden.
Vandaag was er ook een PVV kiezer bij EenVandaag (programma van drie kwartier, over de gemeenteverkiezingen, alleen maar aandacht naar de PVV). Ze woonde in een witte buurt en had nog niet eens met de problemen te maken die hierboven worden omschreven maar kon er toch als de beste over mee praten. Een mooie uitspraak was dat er in de buurt Marokkaanse bakkers, slagers, supers bijkwamen en dat er dan een evenredige stijging was met de criminaliteit. Wat een flutuitspraak, en dat over hardwerkende eerlijke mensen, die waarschijnlijk meer in hun leven zullen bijdragen dan zij zich ooit kan wensen.
Helaas hebben ook de andere partijen schuld aan de opkomst van de PVV. Ze moeten niet met hem meegaan in die extreme uitspraken, maar wel moeten ze inspringen op de actuele problemen. En dan kan Van Der Laan wel mooi verkondigen vandaag dat het allemaal veel ingewikkelder ligt dan het is. Hoe moeilijk kan het zijn om een paar straatjochies te volgen, op te pakken en flink te straffen. Los het probleem op en maak het een non issue. Wat zegt JP nu: "Kies mij weer en dan gaan we het straattuig flink aanpakken". Hallo, je bent net een decennium lang MP geweest, had toen wat gedaan.
Ik probeer me een beetje in de Moslim medemens te verplaatsen. En van al dat demoniseren op TV word je echt niet happy. Je kan niet een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk houden voor wat 1000 straatjochies doen en misschien 500 extremisten. Ik zou me als Moslim niet bij een van de twee aansluiten maar ik zou zeker een hardere toon in de samenleving hebben. En dat is wat Wilders nu voor elkaar heeft, een brug scheppen tussen de autochtoon en de allochtoon.
De verkiezingen zullen alleen maar gaan over Moslims en de Islam. En de PVV zal veel zetels krijgen. JP en Bos zouden nooit samen gaan reageren en huppa ze hadden een kabinet samen met die prachtige CU. Ik hoop dat de PVV het niet zal lukken maar als die aan de macht komen zijn we echt gedoemd. Iedereen kent Wilders maar die mensen wat lager in de lijst (die dan dus Minister van Financiën of Defensie worden) zijn echt enge mensen. En niet alleen dat, ze missen ook een hoop hersencellen. Er moet nu echt actie geworden worden om de toekomst van de volgende generatie (wij maar ook onze kinderen al) veilig te stellen en dan gaat het toch hoofdzakelijk over geld. Laat ze nou eens praten over die AOW leeftijdsverhoging, die beslissing komt waarschijnlijk in handen van het nieuwe kabinet. Of over de JSF, die achterhaald is als die hier arriveert. En laten we het rekeningrijden niet vergeten, D66 is alvast voor dus die valt voor mij af.
Als laatste wil ik nog even de media bedanken die deze hele dag om de PVV laten draaien. Ja jullie kunnen later tegen jullie kleinkinderen vertellen dat opa of oma nog geholpen heeft om dat stelletje garen aan de macht te krijgen. Maar uiteindelijk zal het toch de kiezer zijn die het echt verpest. Vraag ze waarom ze PVV stemmen. Ja uit onvreden, Geert vertelt waar het op staat. Vraag of ze nog vijf punten uit het partijprogramma kunnen noemen die ze sterk vinden. Of laat ze een argument verzinnen waarom ze niet op een andere rechtse partij stemmen of een vergelijkbaar iets als TON en het is stil. Sommige zullen nog wel met een argument komen, waar uiteindelijk toch het woord Moslim in voorkomt maar dan staan ze toch echt met de bek vol tanden. Dat volk zou natuurlijk ook het liefst via de GSM stemmen. Gewoon Geert1 naar 3223 en dan 's avonds om 11 uur in de live uitzending kijken hoeveel zetels Wilders heeft. Of draaf ik nu door en generaliseer ik dan.
En denk nu niet dat ik een links persoon ben of zo. Een Nederlandse identiteit moet zeker aanwezig blijven. En ook ik voel me geïntimideerd als er iemand in een burka voorbij komt, waarbij ik niet eens kan zien of het een man of vrouw is, of de gelaatstrekken (is die persoon boos, vrolijk, droevig). Het zijn rare tijden met vloeibare bommen in onderbroeken, ontruimingen op stations en veel straatterreur. En er zijn Immaans die haatzaaiende teksten verspreiden binnen de moskees, waar wij geen weet van hebben. Het is er allemaal, het moet aan de kaak worden gesteld. Maar PVV is geen optie. Zij verbinden dingen die niet bij elkaar horen en vergeten daarbij de echte issues. De zandloper is bijna leeg, er moet nu iets gebeuren anders ben ik bang dat het helemaal de verkeerde kant op gaat. En Zalm, lul, treed af.
Oh ja, wat wel een issue is dat zijn die verschrikkelijke ziektes. Zorg eens snel voor meer subsidies voor onderzoek in ziekenhuizen en laboratoria.
Krijg net te horen dat een familielid ook de grote K is tegengekomen en nog maar weken te leven heeft. En mijn vader heeft ook weer een setback die nog weleens heel verkeerd kan gaan uitpakken.
Kan er haast wel van uitgaan dat een paar van die relaties hierna stuklopen. Bah, bah, wat heb je in godsnaam in je telefoon wat je zo graag geheim houdt.
Leuk, we hebben een breuk in de waterleiding hier in Beek. Zou vandaag nog opgelost worden maar tot die tijd zitten we zonder water. Dan kom je er natuurlijk ook pas achter hoe erg je het nodig hebt. Kon gelukkig nog net een restant uit de douche halen om mijn handen te wassen maar that was it.
Laten we nog even bij de stereotypes blijven. Naast vrouwen in het verkeer heb je natuurlijk ook de oudere, en daar ben ik vandaag mee in aanraking gekomen.
Kwam uit het ziekenhuis en was op weg naar huis, dus ik moest links afslaan op de rotonde. Hieronder heb ik met zwart de lijn aangegeven die je dan rijdt. Komt er opeens halverwege een klein bestelbusje van rechts, ik denk bij mezelf die stopt wel. De nieuwe rotonde is zo gemaakt dat je er eenvoudig weg niet de fout in kan gaan en de gouden regel is natuurlijk dat verkeer op de rotonde altijd voorrang heeft. Ik rij opeens vol op de deur van die wagen af en als mijn vader niet vroegtijdig had geroepen dat ik moest remmen had ik um er flink ingereden. Zonder te kijken of er wat kwam heb ik zo hard naar links gestuurd als ik kon. Die andere auto is trouwens de rode lijn en blauw is mijn uitwijkmanoeuvre.
Serieus, ze zeggen wel altijd dat de jongere zich slecht gedragen in het verkeer maar ik zie de meest gekke dingen gebeuren op straat en dan zijn het toch altijd oudere. Dit was gewoon een flikker die dacht even snel over het pleintje te vliegen en had mij dan over het hoofd gezien.
Natuurlijk had ik um daarna ook niet de weg moeten proberen af te duwen of mijn middelvinger moeten opsteken maar ik kan me er zo kwaad om maken. Moet je voorstellen als mijn gloednieuwe Merc er aan gaat omdat zo'n dombo laks in het verkeer is. Ja sure, ik heb ook weleens foutjes gemaakt toen ik pas mijn rijbewijs had. Een vrachtwagen afgesneden omdat ik graag naar de rechterbaan terug wou. Ik was zenuwachtig omdat ik nog niet vaak op een autobaan gereden had. Maar dit zijn gewoon mensen die al 20/30 jaar het rijbewijs hebben en er met de pet naar gooien. Niet beginnerssfoutjes die ik heb gemaakt toen ik pas mijn rijbewijs had. Maken ze dit soort fouten ook als er kinderen op de fiets op weg zijn naar school, hoop het niet. Anyway dit was toch wel het dichtst wat ik ooit zelf bij een ongeluk heb gezeten, nog beter dan die keer dat een busje me over het hoofd had gezien op weg naar Barcelona.
Morgen weer een gezellig nieuw verhaal van mij over wat voor geks ik nu weer op de weg gezien heb.
Net iets meer dan een maand later. We komen weer uit het ziekenhuis en precies hetzelfde. Dit keer een vrouw van een jaar of 40. Hoe moeilijk kan het zijn. Die nieuwe rotondes kunnen maar op een manier genomen worden, ze zijn zo duidelijk als wat, ik heb mijn knipper aan en nog rijdt er een auto frontaal op me af.
En dan heb ik die twee incidenten nog niet eens gepost die ik in de tussentijd heb meegemaakt. Je weet wel van die mensen die halverwege er achter komen dat je voor rechtdoor toch de andere baan moest hebben en dan zonder om te kijken jouw baan op komen.
Las net dat de BRL zich dit jaar samenvoegt bij de DSC. Ze zullen met iets aangepaste auto's gaan rijden in een bepaalde klasse. De DSC races zijn iets langer dan de BRL races en je kunt dan ook met twee rijders deelnemen. Dus het krijgt meer een endurance gevoel dan een sprint. Erg jammer.
Ik heb het vorig jaar niet gevolgd maar wist wel dat het in 2008 redelijk goed ging met de series. Het laatste nieuws wat ik hoorde was dat BRL Light alleen verder ging. Nu lees ik op de site dat ze maar 10 inschrijvingen hadden dit jaar. Oke, dan kan ik wel begrijpen dat je liever in een andere series mee gaat rijden. Toch, BRL had potentie om uit te groeien tot iets groots. Het was echt touring car racing met een Cup auto. Had er live TV bijgedaan, zoals BTCC in Engeland, V8's in Australia of DTM in Duitsland en het had erg populair kunnen zijn. Het is zeker een van de beste series ooit in Nederland. Nu zitten we met die saaie Swift Cup of GT4 opgescheept.
Kan me nog die race herinneren op Zolder waar het volgens mij Molenaar en Jeroen waren die zo'n kneiterhard gevecht hadden tot Bleekemolen zich volgens mij verremde bij de chicane.
Leuk, voor de derde keer binnen twee weken zitten we zonder water. Heb geluk dat ik vandaag eerder op moest, anders had ik niet eens onder de douche gekund. Is dit nou echt iets wat men niet kan aankondigen. Vorige keer had ik net gel in mijn haren gedaan, wil ik ze wassen is het weer weg.
Je wilt niet weten hoeveel irritaties die verbouwingen hier al hebben opgeleverd. Heb de afgelopen paar weken toch al 20 keer of zo getoeterd naar verkeer wat mij voorrang hoorde te geven. Maar ja, het is een omleiding dus dan gelden verkeersregels niet meer. En dat doen ze dus ook bij fietser. En laten we alle stomme mensen niet vergeten die niet weten wat een parkeerverbod inhoudt.
Komen niet echt veel posts hier, zie dat deze pagina bijna alleen maar posts van mij heeft.
Net spel binnen gekregen dat ik via CD Wow besteld had. Kan gewoon niet geloven dat het echt klopt. Normaal betaal je 65 Euro voor een nieuw spel en deze heb ik gewoon voor 40 Euro. Ik ga voortaan meer spellen daar bestellen. Als ik er twee heb besteld kan ik bij wijze van spreken een gratis kopen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum